Ambalajul vinde single malt

Ambalajul vinde single malt

Cunoscătorii în mod cert știu să facă diferența dintre un single malt din Islay, un scotch din Speyside sau un distilat din Highlands, însă cea mai mare proporție a cumpărătorilor de whisky din lume aleg o anumită marcă pentru că le atrage privirea ambalajul sau pentru că sunt prinși de campania de marketing. Criteriile acestea bineînțeles că urmează imediat după cel mai important dintre ele și anume prețul unui whisky.

Glenmorangie-Signet

Conform unui studiu al agenției Good din Glasgow se pare că 60% din cumpărătorii de single malt nu au nici cea mai mică idee despre ceea ce urmează să achiziționeze. Studiul a arătat că ambalajul cel mai neatractiv este considerat cel ce prezintă ”clișee celtice”. Astfel că cei ce creează și imbuteliază whisky se pare că au nevoie să ia în considerare acest nou tip de comportament al cumpărătorului de single malt. Sume uriașe de bani se cheltuie în industrie pentru a dezvolta și rafina noi arome, gusturi, dar și pentru a crea noi forme de sticle, însă acestea s-au dovedit a fi aspecte secundare pentru cei 60% din cumpărătorii de single malt. Pentru piața de blended whisky, lucrurile sunt mai clare, pentru că aici vorbim de brand-uri puternice pe care toți consumatorii le cunosc și nu se așteaptă la surprize din partea lor. Tradiția și istoria din spate chiar contează.
Studiul celor de la Good a pornit de la faptul că fără o prezentare atractivă, distilatul oricât de calitativ, special, deosebit este, neputând trece de bariera ambalajului, nu va ajunge la consumatorul final pentru a-și putea dezvălui adevăratele calități.

DALMORE CERB

Un astfel de studiu se face în general folosind-se un eșantion de cunoscători ai fenomenului whisky, însă de data aceasta s-a preferat selectarea oamenilor care au mai puține informații despre whisky, dar care sunt cumpărători și băutori ai distilatului și care au mai puține preconcepții referitoare la anumite brand-uri de single malt.
În anii trecuți, distilerii precum Bruichladdich au creat trend-uri ce vizează modalități de ambalare mult mai moderne, cu sticle incolore și etichete vopsite în culori puternice. De asemenea Dalmore, Glengoyne, Aberfeldy se numără printre single malt-urile ce au un ambalaj ce folosește diverse materiale și culori care atrag. Producătorii de single malt sunt conștienți de faptul că băutura lor este un produs premium și trebuie ambalat în consecință, însă în cele din urmă consumatorul se va întoarce pentru parfum, gust și corpolență.

FOTO: scotchnet.com; dalmore.com; glenmorangie.com

Author

Pasionat de whisky și autorul primei lucrări românești despre whisky-ul scoțian - The Scotch Whisky Emporium - am decis să împărtășesc tuturor povestea frumoasă a acestui distilat cu o istorie de mai bine de cinci secole.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *