Trabucurile non cubaneze își fac loc în Europa

Trabucurile non cubaneze își fac loc în Europa

Dacă întrebi un outsider ce brand-uri de trabucuri cunoaște, vei auzi nume ca Montecristo, Cohiba, Romeo y Julieta și poate Partagas. Nici vorbă de Oliva, Rocky Patel, Padron sau Arturo Fuente și asta pentru că până acum brandurile non-cuban s-au rezumat la piața Nord Americană, pe de o parte pentru ca SUA  inghițea aproape toată producția, iar pe de altă parte pentru că marile companii de non-cuban au în portofoliu branduri  pe care nu le pot vinde în afara teritoriului american, datorită similitudinii de nume cu brandurile Habanos SA.
În ultimii ani, datorită concurenței tot mai acerbe, companii care-și produc trabucurile in Republica Dominicană sau Nicaragua au hotărât să iasă la atac pe piețe din afara SUA, mișcare care s-a dovedit câstigătoare pentru multe dintre ele.
Rocky Patel  de la Rocky Patel Premium Cigars Inc, spune ca vanzarile de pe piețele internaționale sunt acum la 5% din cifra de afaceri, dar perspectivele sunt bune și  își dorește să atingă 20% în următorii ani. Rocky Patel se uită cu încredere spre Asia, piață cu o crestere fulminantă dar dominată de trabucurile cubaneze, simbol al poziției sociale.
Jorge Padron de la Padron Cigars Inc a ajuns la expoziția de la Dortmund (cel mai mare trade show de trabucuri din Europa) abia in 2011 în calitate de vizitator iar la show-ul  din 2013 și-a luat prima oară stand, ocazie cu care a stabilit relații comerciale cu 16 potențiali clienți.
Ashton Distributors Inc vinde in afara SUA de mulți ani, fiind prezent în peste 40 de țări, iar în Germania din 1988. Cu toate acestea, vanzările cele mai bune din afara US echivalează cu vânzările unui retailer normal din SUA.
Altadis USA Inc nu poate vinde brand-urile sale Montecristo și Romeo y Julieta (produse în Republica Dominicană) în Europa, în schimb are mare succes cu Vega Fina, aflat în top 3 trabucuri în Spania, piață prin excelență dedicată trabucurilor cubaneze.

oliva_masterblend_cigars_800

Oliva Cigars nu are mai mult de 5 procente din vânzările internaționale, dar plănuiește să crească acestă cifră printr-o investiție pe bătrânul continent și anume un centru de distribuție pentru Europa, cu baza in Olanda. De asemenea Oliva a creeat șapte Cigar Lounge în Europa pentru a-și promova imaginea printre aficionados.
Așadar, vom vedea în următorii ani tot mai multe brand-uri non-cubaneze la retailerii specializați din Europa, într-o perioadă propice pentru un produs bun, cu un preț  sub cel al clasicelor cubaneze.
În România non-cubanezele sunt prezente prin JPB (Altadis, Ashton, Bentley), Vinexpert (Oliva ), Royal Cigars Intl (Davidoff, Camacho ) și SC Exclusiv Distribution (Rocky Patel ).

credite foto: olivacigars.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *