Industria băuturilor spirtoase din America a continuat să fure din piața altor băuturi, precum berea și a atras din ce în ce mai mulți consumatori care preferă un whisky aromat, de bună calitate în detrimentul unei sticle de bere.
Chiar și la nivel mondial, vânzările de whisky au crescut cu 2.2 %, la nu mai puțin de 210 milioane de cutii în 2014. Practic, în anul 2014, vânzările de whisky au atins pragul de 23 de miliarde de dolari.
În ceea ce privește cota de piață, piața de whisky a câștigat 6.4 puncte în față berii, începând din anul 2000, fiecare punct valorând aproximativ 650 de milioane de dolari.
Cea mai rapidă creștere a avut-o whiskey-ul irlandez, care a cunoscut un procent de vânzări cu 9.1% mai mare decât în trecut. Acesta a fost urmat îndeaproape de bourbon și de whisky-ul produs în Tennessee, care a avut o creștere de piață de 7.4%.
Motivele pentru această creștere pot fi destul de diversificate. Printre acestea putem aminti diversitatea din ce în ce mai mare de produse, dar și calitatea din ce in ce mai atent monitorizată de către producătorii de whisky la nivel mondial.